Προβολή της ταινίας NOCTURNE του Κωνσταντή Φραγκόπουλου
συνοδεία ζωντανής μουσικής από τον Μιχάλη Μοσχούτη
Τρίτη 16 Απριλίου στις 20.30
Κινηματογράφος Τριανόν
Κοδριγκτώνος 21&Πατησίων 101
Εισιτήρια: 8 ευρώ (γενική είσοδος), 6 ευρώ (άνεργοι, ΑμεΑ, νέοι κάτω των 25 ετών)
Ο βραβευμένος με Τony ερμηνείας Owen Teale, o γνωστός Ser Alliser του Game of Thrones, ηγείται του πολυεθνικού καστ της ταινίας του Κωνσταντή Φραγκόπουλου «Nocturne». Εδώ υποδύεται έναν από τους τρεις ήρωες που κρύβονται από τον κόσμο και τον εαυτό τους σε ένα υπόγειο πάρκινγκ. Η άφιξη ενός μικρού κοριτσιού που χρειάζεται φροντίδα ξυπνάει τη διάθεσή τους για μια νέα αρχή, αλλά η επάνοδος στο φως δεν είναι ποτέ εύκολη.
Μια ταινία για τη δεύτερη ευκαιρία στη ζωή και τη δύναμη που χρειάζεται για να την κατακτήσουμε, καθώς και για την ανάγκη του κάθε ανθρώπου να ανήκει κάπου, ακόμη κι αν χρειάζεται να περάσει μέσα από δύσκολα μονοπάτια για να φτάσει στον δρόμο που θα του ορίσει τη δική του ταυτότητα. Ένα υπαρξιακό δράμα με δυνατές ερμηνείες.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο μουσικός Μιχάλης Μοσχούτης θα συνοδεύσει ζωντανά την ταινία παίζοντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το μόλις πέμπτο στο κόσμο, καινοτόμο μουσικό όργανο Halldorophone.
Με ένα απαλό ηλεκτρονικό ήχο και συχνότητες που κινούνται στο μεταίχμιο του ακουστικού φάσματος, το νέο αυτό ηχόχρωμα θα καταλαμβάνει τον κενό από ομιλίες, αλλά γεμάτο από ένταση χώρο τόσο του ψυχικού κόσμου του ολιγόλογου πρωταγωνιστή όσο και τον υπαρκτό και σκοτεινό κόσμο του πάρκινγκ.
Η τέλεια αντίθεση με τον ρυθμικό κόσμο της μουσικής της ταινίας, που εκπροσωπεί την ελπίδα που φέρνει το μικρό κορίτσι, κάνει τη θέαση και ακρόαση άκρως αρμονική και ελκυστική.
Ένα πρωτοποριακό εγχείρημα, καθώς για πρώτη φορά ομιλούσα ταινία συνοδεύεται με ζωντανή μουσική.
Στο τέλος της εκδήλωσης θα ακολουθήσει συζήτηση με τον σκηνοθέτη και τους μουσικούς συντελεστές για την έκβαση του εγχειρήματος, καθώς και μια σύντομη παρουσίαση του Halldorophone από τον δημιουργό του Halldor Ulfasson.
NOCTURNE
Αγγλοελληνική παραγωγή 2016 / Αγγλόφωνη με ελληνικούς υπότιτλους
Έγχρωμη / DCP / Διάρκεια 75’
Σκηνοθεσία: Κωνσταντής Φραγκόπουλος
Σενάριο: Malachi Smyth
Ηθοποιοί
Owen Teale, Sasha Alexander, Λένα Παπαληγούρα,
Δημήτρη Λάλος, Γιώργος Συμεωνίδης, Λίλλη Μαυρομάτη
Συντελεστές
Φωτογραφία: Γιώργος Καρβέλας
Μουσική: Τάσος Ρωσόπουλος
Μοντάζ: Γιώργος Ζαφείρης
Σκηνικά: Δάφνη Καλογιάννη
Κοστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη
Ηχοληψία: Κώστας Κουτελιδάκης
Σχεδιασμός Ήχου: Λέανδρος Ντούνης
Παραγωγή: Margery Bone & Βίκυ Μίχα
Εταιρείες Παραγωγής: Bonafide Films Ltd (UK) & Boo Productions S.A. (GR)
Συμπαραγωγή ΕΡΤ
Με την υποστήριξη του Film4 και του North East Content Fund LTD
https://www.facebook.com/FilmNocturne/
TRAILER
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ
Ο Κωνσταντής Φραγκόπουλος σπούδασε σκηνοθεσία στο National Film and Television School της Αγγλίας, με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. Το NOCTURNE είναι η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, ενώ στο παρελθόν έχει σκηνοθετήσει μικρού μήκους ταινίες, καθώς και τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ.
https://www.curtisbrown.co.uk/client/konstantinos-frangopoulos
Επιλεκτική Φιλμογραφία
2006 Κίνηση Ομαλή, μικρού μήκους
2008 Τhe Contract, μικρού μήκους
2009 Blackwater, μικρού μήκους
2010 Ketchup, μικρού μήκους
2016 Nocturne, μεγάλου μήκους
2018 Εθνική Βιβλιοθήκη: Το μέλλον της ιστορίας μας, σειρά ντοκιμαντέρ
Ο Μιχάλης Μοσχούτης εξερευνά την υλικότητα του ήχου και τη σωματικότητα της μουσικής πράξης. Παρουσιάζει συστηματικά την δουλειά του εντός και εκτός Ελλάδας. Από το 2014 διοργανώνει το φεστιβάλ μουσικής και κινηματογράφου INMUTE. Παράλληλα, ως μουσικός της ομάδας κινηματογραφιστών Nominoë έχει συμμετάσχει σε expanded cinema παραστάσεις στα φεστιβάλ κινηματογράφου: Rotterdam Film Festival (2018), 25 FPS (Ζάγκρεμπ, 2018), Scratch Expanded (Παρίσι, 2018). Τα τελευταία δύο χρόνια επιμελείται το φεστιβάλ σύγχρονης μουσικής της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, Borderline, και συνεπιμελείται μαζί με τον διευθυντή ορχήστρας Ilan Volkov την αθηναϊκή έκδοση του διεθνούς φεστιβάλ Tectonics.
To Halldorophone είναι ένα μουσικό όργανο, που δημιούργησε ο Ισλανδός Halldór Úlfarsson με πρότυπο σχεδιασμού το βιολοντσέλο, αλλά με ηχητική αναφορά τα αναλογικά synthesizers. Tο Halldorophone έχει χρησιμοποιηθεί από την Hildur Guðnadóttir και τον Jóhann Gunnar Jóhannsson σε soundtrack ταινιών, όπως το «Arrival» και το «Sicario». Η πρώτη του παρουσίαση στην Ελλάδα έγινε στο φεστιβάλ σύγχρονης μουσικής της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, Borderline 2019. http://www.halldorophone.info
ΚΡΙΤΙΚΕΣ
Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίο ο Κωσταντής Φραγκόπουλος αφηγείται μια ιστορία με διαστάσεις, μέσα στον περιορισμένο χώρο ενός υπόγειου πάρκινγκ. Το «Nocturne» συστήνει ένα σκηνοθέτη στη διαμόρφωση ενός δικού του κόσμου – ταυτόχρονα σινεφίλ και στο κέντρο μιας επείγουσας πραγματικότητας.
Μανώλης Κρανάκης, flix.gr
Το «Nocturne» είναι μια πολύ ατμοσφαιρική ταινία. Σε βάζει αμέσως στον κόσμο της. Σε αυτό έχει συντελέσει το υποβλητικό sound design, η εξαιρετική φωτογραφία και οι υψηλού επιπέδου ερμηνείες όλου του καστ.
Κατερίνα Κιαγιά, cinefreaks.gr
Η σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Φραγκόπουλου είναι στέρεα και δε χάνει την κατεύθυνσή της. Αυτή η μικρογραφία του πύργου της Βαβέλ που σχηματίζεται δε διαφέρει καθόλου από οποιαδήποτε σύγχρονη ευρωπαϊκή κοινωνία με την πολυπολιτισμικότητά της, τις ανισότητες της και τις προκαταλήψεις της.
Γιάννης Μόσχος, clickatlife.gr
Στη στιγμή της κάθαρσης αυτής της μικρής νυχτερινής ιστορίας, κάτι χάνεις, κάτι κερδίζεις: και όσοι επιβιώσουν, ίσως να βρουν τη θέση που τους αξίζει εκεί έξω, ή τουλάχιστον μια δεύτερη ευκαιρία να κοιτάξουν κατάματα τον ανοιχτό ορίζοντα και όχι τον απέναντι τοίχο, με αισιοδοξία και ένα χαμόγελο ελπίδας στα χείλη.
Γιόλα Χριστούλα, movieitmag.gr
«Πάντα σκέφτομαι προκαταβολικά: Υπάρχει επικοινωνία με τον σκηνοθέτη; Έχει όραμα; Κι ο Κωνσταντής έχει όραμα. Μου αρέσει το γούστο του. Έπειτα, θέλω να συνεννοούμαι με το συνεργείο. Κι αυτοί εδώ οι άνθρωποι με έχουν εντυπωσιάσει. Δεν τους απασχολεί το πρόβλημα, αλλά η λύση του. Αν, λοιπόν, οι συνεργάτες σου είναι σωστοί και ταλαντούχοι, τότε το αποτέλεσμα θα είναι ενδιαφέρον. Ομολογώ ότι στο «Nocturne» έζησα μια από τις ευτυχέστερες εμπειρίες».
Συνέντευξη του Owen Teale στο Νίκο Βουλαλά, Αθηνόραμα