John Cale
21 Λιγότερο Γνωστά facts για τον John Cale
από την Sarah Montani
Ανακαλύψτε την προσωπικότητα του John Cale έτσι όπως σκιαγραφείται μέσα από 21 λιγότερο γνωστές λεπτομέρειες για τη ζωή του και την καλλιτεχνική του πορεία! Προτιμήσεις, επιλογές, εμμονές! Έγιναν σύμβολα, καθόρισαν μία ολόκληρη εποχή και συνεχίζουν να επηρεάζουν την ποπ κουλτούρα έως σήμερα. Στις 19 Ιουνίου ο John Cale θα εμφανιστεί στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού για μια μουσική αναδρομή σε μια πορεία που καλύπτει πάνω από έξι δεκαετίες.
Μαζί του, στη σκηνή του Ηρωδείου, η Athens Philharmonia Orchestra και φυσικά η μπάντα του. Η παράσταση σχεδιάζεται ειδικά για το μνημείο με καθηλωτικές προβολές και πρωτότυπες ενορχηστρώσεις σε παγκόσμια πρωτιά και αποκλειστικότητα.
21 facts about John Cale
1.Η πρώτη ποπ συναυλία που παρακολούθησε ο John Cale στη Νέα Υόρκη ήταν το “Murray the K’s Christmas Special” (Kaufman) το 1965 στο Brooklyn Fox Theatre με τους Marvin Gaye και Martha Reeve & The Vandellas. O πρώτος δίσκος που αγόρασε ο Cale ήταν το Paganini Caprices του Michael Rabin από ένα κατάστημα δίσκων στο Swansea.
IT’S WHAT’S HAPPENING BABY – MURRAY THE K CLIP
https://www.youtube.com/watch? v=F46x_gmWDDY
https://www.youtube.com/watch?
Michael Rabin plays Paganini Caprice No. 5 at Carnegie Hall in 1953
https://www.youtube.com/watch? v=VE7Deydfs_o
https://www.youtube.com/watch?
2. Ένα σημαντικό πάθος του Cale είναι η μόδα και μάλιστα έχει περπατήσει στις πασαρέλες για τα Comme des Garçons και Yohji Yamamoto στο Παρίσι και το Τόκιο.*
Ο John Cale με Commes des Garçons – Φωτογραφία του Brian Griffin
3. Τη δεκαετία του 1970, ο Cale περνούσε χρόνο παρακολουθώντας νεκροψίες σε νεκροτομείο του Λονδίνου ως…χόμπι.
4. Ο Cale έχει πρωταγωνιστήσει σε αρκετές ταινίες, συμπεριλαμβανομένων των “Salamandra” (2008) του Pablo Aguero και “Love Twice” του Rob Nilsson (2016). Κάποια στιγμή συζητήθηκε να πρωταγωνιστήσει σε μια Hammer-style ταινία τρόμου από τον George A Romero.
5. Το 2014, ο Cale σε συνεργασία με τον Αυστραλό αρχιτέκτονα Liam Young, δημιούργησαν την πρώτη drone ορχήστρα για την παράσταση, LOOP>>60Hz: Transmissions from the Drone Orchestra. Η παράσταση έγινε στο Barbican του Λονδίνου και τα drones πετούσαν πάνω από το κοινό με ηχεία προσαρτημένα ως μέρος του PA συστήματος της συναυλίας.
A Drone Orchestra Takes Flight at The Barbican
https://www.youtube.com/watch? v=y4QQzzU2diM
https://www.youtube.com/watch?
6. Το μουσικό βίντεο για το Changes Made (από το άλμπουμ Music for a New Society που κυκλοφόρησε το 1982) γυρίστηκε αλλά δεν κυκλοφόρησε ποτέ. Ο Cale έχει απειλήσει ότι θα «σκοτώσει» τον σκηνοθέτη αν ποτέ κυκλοφορήσει το βίντεο…
7. Ο Cale έχει συνθέσει μουσική για αρκετές παραστάσεις χορού, η πρώτη μάλιστα όταν ακόμη ήταν μέλος των Velvet Underground το 1968. Τα μουσικά θέματα των Sanctus (1987) και Nico, the Ballet (1998) έχουν κυκλοφορήσει σε CD.
8. Ο Cale ήταν μέλος της επιτροπής A&R της εταιρείας Warner Brothers Records που απέρριψε το τέταρτο άλμπουμ του David Bowie, “Hunky Dory” όταν ο Bowie το παρουσίασε το 1971.
9. Η πρώτη σόλο εμφάνιση του Cale ήταν σαν opening act για τους Pink Floyd στη συναυλία τους στο Roundhouse Theatre του Λονδίνου στις 17 Ιανουαρίου του 1971.
john cale january 17 1971 london roundhouse
10. Το ισπανικό περιοδικό, Pop 1 έχει κάνει review για την περίφημη συναυλία στο Croydon του 1977. Είχε μάλιστα δημοσιεύσει και φωτογραφίες με τη νεκρή κότα στα χέρια του Cale.**
11. Ο John Cale μίλησε για πρώτη φορά για την επιθυμία του να φοράει μάσκες στη σκηνή το 1968, ενώ εμφανιζόταν με τους Velvet Underground. Ζήτησε μάλιστα από την τότε σύντροφό του, Betsey Johnson να τις σχεδιάσει και να τις κατασκευάσει.***
12. Ο John Cale εργάστηκε για τη Columbia Records μιξάροντας ξανά τα πιο δημοφιλή pop άλμπουμ που είχε κυκλοφορήσει η εταιρία, σε quadraphonic ήχο, συμπεριλαμβανομένων και αυτά των Barbara Streisand, Simon & Garfunkel και Janis Joplin.
13. Ο John Cale εκπροσώπησε την Ουαλία στη Μπιενάλε της Βενετίας το 2009, λαμβάνοντας μετάλλιο OBE (Order of the British Empire) από τον πρίγκιπα Κάρολο της Ουαλίας για τις προσπάθειές και την προσφορά του. Ο Cale αργότερα με το ίδιο έργο, έλαβε μέρος και στο φεστιβάλ Mona Foma στην Τασμανία, όπου και του απονεμήθηκε ο τίτλος του, Artist in Residence.
14. Τα ψιθυριστά φωνητικά του John Cale κατά τη διάρκεια του κομματιού, Antarctica Starts Here ηχογραφήθηκαν αρχικά ως καθοδήγηση για μετέπειτα ηχογράφηση, αλλά εν τέλει ο παραγωγός αποφάσισε να τα κρατήσει ως είχαν. Η μίξη του “Paris 1919” έγινε ενώ ο John Cale βρισκόταν στη φυλακή για παράβασεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας.
John Cale – Antartica Starts Here (Live with orchestra)
https://www.youtube.com/watch?
15. Ο John Cale, στην πραγματικότητα, δεν φοράει τον ζουρλομανδύα στο εξώφυλλο του δίσκου του Helen of Troy. Έχει προστεθεί αργότερα, από το art department της Island Records. To παντελόνι που φοράει ο John Cale στο εξώφυλλο του ίδιου δίσκου είναι Vivienne Westwood και το είχε δανειστεί από την Judy Nylon.
16. Η μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του John Cale ως παραγωγού ήταν με τη Γαλλίδα καλλιτέχνιδα της ποπ, Lio για το άλμπουμ της Pop Model.
17. Οι μεγαλύτερες μουσικές επιρροές του John Cale είναι οι Bob Dylan, Phil Spector και Brian Wilson. Το αγαπημένο του άλμπουμ είναι το Pet Sounds των Beach Boys.
18. Ο John Cale έκανε αίτηση για να συμμετάσχει στα Προγράμματα Αισθητηριακής Απομόνωσης/Sensory Deprivation Programmes (στέρηση των αισθήσεων) και στα δύο πανεπιστήμια NYU και Columbia, έτσι ώστε να μπορέσει να πληρώσει το ενοίκιο του. Τότε κατοικούσε στη διεύθυνση 56 Ludlow Street στο Lower East Side της Νέας Υόρκης.
19. Ο Brahms είναι ο συνθέτης κλασικής μουσικής που ο Cale θα ήθελε να είναι.
20. Ένα πράγμα για το οποίο μετανιώνει περισσότερο ο John Cale είναι που δεν έγραψε τραγούδια εκτός στούντιο. Οι μεγαλύτεροι φόβοι του είναι η ανοία και η πλήξη και δεν του αρέσουν οι αιφνιδιασμοί. Ο Cale φοβάται επίσης τα ερπετά.
21. Ο Cale έδιωξε τον Lowell George από τις ηχογραφήσεις του Paris 1919, και τον αντικατέστησε με τον Paul Barrere.
O John Cale στο οπισθόφυλλο του Paris 1919
Σημειώσεις
*Το 1968 ο John Cale παντρεύτηκε στο Δημαρχείο του Μανχάτταν την σχεδιάστρια μόδας, Betsey Johnson. Είχαν γνωριστεί το 1967 όταν η Betsey σχεδίασε τα ρούχα για την ταινία της Edie Sedgwick, Ciao! Manhattan. Η Betsey Johnson έφτιαχνε και τα κουστούμια για τα live των Velvet Underground. Χώρισαν το 1971 όταν ο John Cale μετακόμισε στο LA για να δουλέψει σαν σόλο καλλιτέχνης και εκεί γνώρισε την Cindy Wells aka Miss Cynderella των GTO’s. Τα ρούχα που σχεδίαζε η Betsey Johnson χαρακτήρισαν το «look του Factory».
Η παρέα του Factory, οι Andy Warhol, Edie Sedgwick, Betsey Johnson και οι Velvet Underground δημιούργησε ένα τόσο ριζοσπαστικό κίνημα στις τέχνες, ένα φαινόμενο, που καθόρισε μία ολόκληρη εποχή και συνεχίζει να επηρεάζει όλες τις επόμενες, μέχρι τις μέρες μας.
Η παρέα του Factory, οι Andy Warhol, Edie Sedgwick, Betsey Johnson και οι Velvet Underground δημιούργησε ένα τόσο ριζοσπαστικό κίνημα στις τέχνες, ένα φαινόμενο, που καθόρισε μία ολόκληρη εποχή και συνεχίζει να επηρεάζει όλες τις επόμενες, μέχρι τις μέρες μας.
**Αυτό ήταν το πρώτο αλλά όχι το πιο διάσημο επεισόδιο με «πετούμενο» επί σκηνής. Ακολούθησε το 1982 η επεισοδιακή συνάντηση του Ozzy με μια νυχτερίδα την οποία επίσης δάγκωσε και αποκεφάλισε.
***Η μάσκα του χόκεϋ του John Cale προκάλεσε σάλο και προηγείται κατά πολλά χρόνια από τη θρυλική μάσκα του τρόμου του Jason Voorhees, του συνώνυμου της φρίκης. Ο serial killer των ταινιών «Παρασκευή και 13» (Friday the 13th) που είχε για σήμα κατατεθέν του τη μάσκα χόκεϊ και σκότωνε τα θύματά του με ματσέτες, «τρομοκρατεί» εδώ και δεκαετίες το σινεφίλ κοινό.
JOHN CALE
& BandΑπό τους Velvet Underground έως το αριστουργηματικό Mercy
Μία οπτικοακουστική εμπειρία ζωής στη σκιά της Ακρόπολης
Σε παγκόσμια αποκλειστικότητα
Με την Athens Philharmonia Orchestra
και καθηλωτικές προβολές
Δευτέρα 19 Ιουνίου 2023 | Ωδείο Ηρώδου Αττικού
Πληροφορίες Εισιτηρίων
Η προπώληση εισιτηρίων ξεκίνησε την Δευτέρα 3 Απριλίου και συνεχίζεται
Όλες οι θέσεις, κάτω και άνω διαζώματος, είναι αριθμημένες.
Οι τιμές των εισιτηρίων ξεκινούν από 35 ευρώ και φθάνουν τα 85 ευρώ. Συγκεκριμένα:
Κάτω Διάζωμα
VVIP: 85 ευρώ
VIP: 75 ευρώ
Ζώνη A: 70 ευρώ
Ζώνη B: 65 ευρώ
Ζώνη Γ: 60 ευρώ
VVIP: 85 ευρώ
VIP: 75 ευρώ
Ζώνη A: 70 ευρώ
Ζώνη B: 65 ευρώ
Ζώνη Γ: 60 ευρώ
Άνω Διάζωμα
Ζώνη Δ: 55 ευρώ
Ζώνη E: 45 ευρώ
Ζώνη ΣΤ: 40 ευρώ
Ζώνη G: 35 ευρώ
Ζώνη Δ: 55 ευρώ
Ζώνη E: 45 ευρώ
Ζώνη ΣΤ: 40 ευρώ
Ζώνη G: 35 ευρώ
ΑμεΑ: 35 ευρώ
Για τα ΑμεΑ υπάρχει ειδικά διαμορφωμένος χώρος (ΚΑΤΩ Διάζωμα, Κερκίδα Α, Σειρές 1 – 3). Τα εισιτήρια κοστίζουν 35 ευρώ. Το εισιτήριο των συνοδών κοστίζει 35 ευρώ. Κρατήσεις στο tameia@greekfestival.gr και στο τηλέφωνο 210 3221 897, Δε-Πα 10:00 – 17:00.
Επίσημα σημεία πώλησης εισιτηρίων
Δίκτυο viva.gr
Τηλεφωνικά: 11876
Δίκτυο μεταπωλητών viva: Καταστήματα: Nova, Public, Media Markt, Βιβλιοπωλεία Ευριπίδης, Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, αθηνόραμα.gr, Yoleni’s
Τηλεφωνικά: 11876
Δίκτυο μεταπωλητών viva: Καταστήματα: Nova, Public, Media Markt, Βιβλιοπωλεία Ευριπίδης, Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, αθηνόραμα.gr, Yoleni’s
Κεντρικά εκδοτήρια Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
ΝΕΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Info Point Δήμου Αθηναίων στην Πλατεία Συντάγματος
Ωράριο Λειτουργίας: Δευτέρα – Παρασκευή: 09:00 – 20:00 & Σάββατο 10:00-18:00
Ωράριο Λειτουργίας: Δευτέρα – Παρασκευή: 09:00 – 20:00 & Σάββατο 10:00-18:00
Τηλεφωνικό κέντρο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Ωράριο: Δευτέρα – Παρασκευή: 10:00 – 18:00 | Τηλ: +30 2118008181
Σάββατο – Κυριακή: 10:00-18:00 Τηλ: +30 2103225109
Ωράριο: Δευτέρα – Παρασκευή: 10:00 – 18:00 | Τηλ: +30 2118008181
Σάββατο – Κυριακή: 10:00-18:00 Τηλ: +30 2103225109
ONLINE Booking: www.aefestival.gr
ΠΡΟΣΟΧΗ
Συνιστούμε στους υποψήφιους αγοραστές να προμηθεύονται τα εισιτήριά τους αποκλειστικά και μόνο από τα επίσημα σημεία πώλησης. Η παραγωγός εταιρία δεν φέρει καμία ευθύνη για εισιτήρια τα οποία έχουν προέλθει από αγορές μέσα από άλλες πλατφόρμες και για τα οποία δεν υπάρχει εγγύηση για τη γνησιότητά τους.
Συνιστούμε στους υποψήφιους αγοραστές να προμηθεύονται τα εισιτήριά τους αποκλειστικά και μόνο από τα επίσημα σημεία πώλησης. Η παραγωγός εταιρία δεν φέρει καμία ευθύνη για εισιτήρια τα οποία έχουν προέλθει από αγορές μέσα από άλλες πλατφόρμες και για τα οποία δεν υπάρχει εγγύηση για τη γνησιότητά τους.