5 Μουσικοί που έχουν επηρρεάσει την Kim Gordon, σύμφωνα με την ίδια.
Του Duke Zappa
The Slits.
Αν υπήρχε μια “θεμέλια λίθος” για τα μετέπειτα Riot Grrrls, οι Slits πρέπει να ήταν αυτό. Ο εξαγριωμένος φεμινισμός και η punk νοοτροπία της Ari Up, της Viv Albertine και της υπόλοιπης παρέας τους, η DIY αισθητική, αλλά και η μετα- punk αντιμετώπιση της μουσικής, ήταν από τους κυριότερους λόγους, για τους οποίους η Kim Gordon έχει επιλέξει να αναφέρει τις Slits ως μια από τις βασικές επιρροές της. Ένας ακόμη λόγος ήταν ότι οι Slits δεν ήταν ξένες προς τον πειραματισμό. Το αντίθετο. Ιδίως από την δεκαετία του 80 και μετά, δοκίμαζαν τα όρια της μουσικής τους, κινούμενες προς διαφορετικές κατευθύνσεις. Πότε συνεργάζονταν με τους Pop Group, πότε έπαιρναν σαν παραγωγό τον Denis Bovell για να βουτήξουν βαθειά μέσα στο dub, και πότε βάσιζαν μεγάλο μέρος του ήχου τους σε ποικιλία ρυθμών εμπνευσμένη από τις μουσικές του κόσμου, φτιάχνοντας έναν ήχο που ταυτόχρονα ήταν πολυσύνθετος και ωμός.
Siouxsie Sioux.
Σε συνέντευξη του 2015, η Kim την αναφέρει ανάμεσα στις βασικές επιρροές της. Και, είναι αλήθεια, ότι η Siouxsie δεν θα μπορούσε να λείπει από τις επιρροές της Kim Gordon. Η Siouxsie έχει καταφέρει, με το θεατρικό μακιγιάζ και την προσεγμένη εμφάνιση, να φτιάξει μια περσόνα επί σκηνής. Αυτό δεν περιορίζεται στην εξωτερική της εμφάνιση, αλλά φαίνεται και στην κινησιολογία της, ακόμα και στο πως διαχειρίζεται την φωνή της. Η Kim Gordon φαίνεται ότι έχει “βουτήξει” κάποια από τα αυτά τα χαρακτηριστικά της Siouxsie. Ενώ κατά δήλωση της είναι πολύ ντροπαλή, καταφέρνει να μοιάζει ο πιο cool άνθρωπος στο stage, ενώ δείχνει τις δυνατότητες της contralto φωνής της μόνο όπου είναι απαραίτητο, αποφεύγοντας το showmanship στο οποίο καταφεύγουν πολλές μεγάλες φωνές.
Patti Smith.
Στην ίδια συνέντευξη αναφέρει και την Patti Smith. Εδώ έχουμε να κάνουμε με την δυναμική on stage παρουσία σε συνδυασμό με μια τραγουδοποιία που σπάει κόκκαλα. Η Patti Smith, είτε ως οργισμένο νιάτο, είτε ως άνθρωπος που προσπαθεί να διαχειριστεί την απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου, έχει ένα μοναδικό ταλέντο στο να μετουσιώνει τα αισθήματα της σε ποίηση, η οποία μπορεί να συγκινήσει και να ταρακουνήσει τον ακροατή. Και έχει ακόμη ένα ταλέντο. Η φωνή της και η ερμηνεία της μπορεί να γίνει καθαρτική για τον ακροατή, ακόμη και όταν σιγομουρμουρίζει μια μελωδία χωρίς στίχους, και χωρίς να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο κομμάτι, όπως γίνεται με το “E-Bow the Letter” των REM.
Tina Turner.
Η Kim Gordon έχει πει για την Tina Turner ότι ήταν η μεγαλύτερη performer που υπήρξε ποτέ. Και όποιος έχει δει ποτέ την θεά Tina να τραγουδάει ζωντανά, έστω και μέσα από τον τηλεοπτικό του δέκτη, δεν μπορεί παρά να συμφωνήσει. Η Tina ήταν μια δυναμική και γυναίκα, που βρήκε το θάρρος να ξεφύγει από έναν ακραία τοξικό και κακοποιητικό σύντροφο (τον Ike), και, μετά από αρκετά πέτρινα χρόνια, στην αφάνεια, να ξαναχτίσει την καριέρα της σχεδόν από το μηδέν και να την φτάσει σε νέα ύψη. Και όχι μόνο αυτό. Εκτός από την απίστευτη φωνή διέθετε απίστευτη ενέργεια, και έκανε δική της την σκηνή, αλλά και το κοινό.Είχε, αυτό που οι Αγγλοσάξωνες αποκαλούν, a commanding presence.
Karen Carpenter.
Ίσως η πιο εύθραυστη από όλες. Εξαίρετη jazz drummer, και με μια σπάνια φωνή, υπήρξε το 1/2 των υπερεπιτυχημένων Carpenters. Όμως, υπήρξε επίσης θύμα της εσωτερικευμένης πατριαρχίας, που είχε η μητέρα της. Τα συνεχή σχόλια και οι συνεχείς παρατηρήσεις της μητέρας της για τα “περιττά κιλά” της, την οδήγησαν στην νευρική ανορεξία, και αυτή με την σειρά της, την οδήγησε στον πρόωρο χαμό της, στην ηλικία των 33 χρονών. Στην αυτοβιογραφία της, η Kim Gordon αναφέρει ότι διάβασε κάποια στιγμή πριν να ξεκινήσει η δημιουργική διαδικασία για το Goo! των Sonic Youth, μια βιογραφία της Karen Carpenter. Από τη μία η συμπεριφορά της μητέρας της απέναντι σε αυτήν, και από την άλλη το ότι η μουσική βιομηχανία δεν την άφηνε να κυκλοφορήσει τον προσωπικό της δίσκο που μόλις είχε ηχογραφήσει το 1980 (για την ιστορία ο δίσκος που έφερε το όνομα της κυκλοφόρησε το 1996, 13 χρόνια μετά τον θάνατο της), την έκανε να νιώσει πάρα πολύ άσχημα. Το αποτέλεσμα ήταν το να γράψει η ίδια το Tunic (Song For Karen), το οποίο μιλάει για την νευρική ανορεξία και τον εσωτερικευμένο μισογυνισμό, αναφερόμενο στη Karen Carpenter, το οποίο θα μπει στο Goo. To 1994, οι Sonic Youth θα διασκευάσουν και το Superstar, ένα τραγούδι των Delaney and Bonnie που έκαναν γνωστό οι Carpenters, στα πλαίσια ενός tribute album στους Carpenters, του “If I where a carpenter”.
Την τρίτη,4/7, θα απολαύσουμε την Kim Gordon στο Τεχνόπολις. Ραντεβού εκεί!
Info:
Kim Gordon, 4 Ιουλίου, Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων.
Τα εισιτήρια ξεκινούν από 35€Η ηλεκτρονική προπώληση για τη συναυλία διεξάγεται μέσω του www.viva.gr